BeInfluence Europe, Best Newcomer: the reasons why

De Gold in de categorie Newcomer Agency of the Year ging dit jaar naar BeInfluence Europe. Dat omschrijft zichzelf als een bende “piraten” op de bestaande bureaumarkt, bij wijze van verwijzing naar het oud-Griekse “perates”: de zoekers. Wat de oprichters dan precies zoeken? Nieuwe manieren om authenticiteit, creativiteit en waarde bij de consumenten, doelgroepen en gebruikers te krijgen. Impact voor de communicatie van hun klanten. Het leadership inzake influencer marketing op de Europese markt.

Aan ambitie geen gebrek dus voor het bureau dat in 2019 opgericht werd door Thomas Angerer en Boris Kaisin, terwijl die nog op de schoolbanken zaten bij Solvay. Ondertussen heeft hun bureau kantoren 25 teamleden die letterlijk en figuurlijk de diversiteit van de hedendaagse samenleving belichamen. Die voerden tot dusver zo’n 450 campagnes voor zowel nationale als internationale klanten in een dik dozijn landen. Daarvoor kunnen ze rekenen op meer dan 7000 nano-, micro-, macro en megacreators die samen meer dan 100 miljoen followers vertegenwoordigen over de hele wereld en actief zijn op alle sociale netwerken. De groei is onder andere ook te danken aan de in 2021 geopende vestiging in Parijs die er in een jaar tijd in slaagde een omzet van een miljoen te draaien.

Alsof dat nog niet volstaat, creëerde het bureau twee nieuwe business units in het verlengde van zijn basisactiviteit. De eerste die The Sway Crew werd gedoopt, positioneert zich als een departement talent management waar creators terechtkunnen voor coaching, advies en begeleiding om zich te ontplooien binnen en buiten influencer marketing. Dat het departement beantwoordt aan een duidelijke behoefte, blijkt onder andere uit het feit dat The Sway Crew in twaalf maanden tijd een aantal van ’s lands grootste en vooral in Franstalig België bekende creators mocht verwelkomen (Shauna Dewit, Zoë Galliaerdt, Alzliz, Vidal Alexe, David Dieu, Jonathan Krego, Steve Brada & Mona not Lisa).

Als tweede nieuwe business unit specialiseert Be Amplified zich in media amplification. Bedoeling: de toenemende “social ad fatigue” omzeilen door de content van creators te transformeren tot uiterst creatieve, authentieke en targeted social ads voor een interessante prijs. Dat departement, opgericht in 2022, voerde ondertussen al campagnes voor kleppers als Carrefour, Vans, Stabilo en Galbani, om er maar een paar te noemen.

Nog even preciseren dat BeInfluence zich ook bewust is van de nood aan purpose en maatschappelijk engagement, zowel bij zijn team als bij zijn creators. Om dat concreet te maken is er het BeGood programma. Dat stelt de creators in staat een deel van hun winst aan het goede doel te schenken. BeInfluence doet daar telkens nog een bedrag bovenop. Vandaag doneert 60% van de community via het programma, wat tot dusver al een bedrag van zo’n 20.300 euro opleverde.

Share This