Happiness, Bronze Innovator Agency: the reasons why

‘It is not technology that is holding us back. It’s our imagination.’ Innovatie zit bij Happiness in het bloed. Ze evolueert voortdurend, evenredig met de markt, en dit bij het samenvloeien van de magische driehoek van creatie, strategie en technologie. Aldus groeien medewerkers van het bureau uit tot “onbestemde wezens die voortdurend muteren”.

Dit geeft het concept ‘Happiness Anywhere’ weer dat is gebaseerd op de overtuiging dat technologie grenzen tenietdoet en dat ideeën en talent van eender waar kunnen komen. Te beginnen uit de drie fysieke Happiness hubs in Brussel, Saigon en Amsterdam.

Naast deze basiselementen van zijn DNA heeft het bureau in 2022 zijn visie ‘Happiness as a publisher’ geïmplementeerd en verder ontwikkeld. Gezien het steeds toenemende belang van content, de snelheid waarmee die content zich verspreidt en het haast oneindig aantal kanalen waarop de content kan verschijnen, heeft het zijn teams gereorganiseerd rond ‘Brand Newsrooms’ waarbij het eveneens nieuwe co-creatiemodellen met zijn klanten ontwikkelt.

Deze newsrooms zijn georganiseerd rond chief editors – de CD’s van het bureau – die voor elke klant werken en ondersteund worden door de publishing teams, content creators & makers en een aantal consultants en experts in alle afdelingen. Dit bont allegaartje kan natuurlijk ook een beroep doen op Bliss, de interne productiestudio.

“We moeten even snel en (vaak) even goedkoop zijn als onze concurrenten die van overal komen -uitgevers, mediabureaus, content creators, streamers… We moeten de psychologie en de technologie achter content consumptie en -distributie omarmen. We moeten onze interne werking en processen doen evolueren om zowel fast-moving als slow-moving content via alsmaar meer kanalen te kunnen leveren. We moeten de creativiteit altijd centraal stellen in alles wat we doen en toepassen in een nieuwe visie om aldus impact te creëren en de aandacht van mensen te trekken.”

Voor Happiness betekent dit “ophouden met het denken in termen van campagnes, maar wel in termen van creatieve platformen die levendige, relevante ideeën en content opleveren die de aandacht trekken; opzichzelfstaande autonome verhalen die los kunnen gevonden worden zonder de klassieke consumer journey te moeten volgen, dit in tegenstelling tot de crossmediale benadering.”

Share This