WeWantMore, Specialist Agency: the reasons why
De studio werd in 2006 opgericht en veranderde in 2018 zijn naam naar WeWantMore, om de ambitie van de 35 medewerkers om altijd meer te willen, te benadrukken. ‘More creativity. More innovation. For our clients and for ourselves’, lezen we onder meer in het dossier dat het bureau indiende en dat in twee expertisedomeinen: branding en interieurontwerp. Dit is wat WeWantMore werkelijk van de concurrentie onderscheidt.
Pinkeye was tot zijn naamsverandering een multidisciplinaire designstudio, waarbij het gros van de omzet kwam uit uitvoerend recurrent werk voor grote klanten zoals Duvel Moortgat, Danone en P&G.
Sinds 2019 wordt WeWantMore daarom bewust gepositioneerd als een studio die gespecialiseerd is in branding en interieurontwerp, dit keer met de ambitie om “strategische ontwerpen te creëren die een echte impact hebben op het leven van mensen en de activiteiten van onze klanten”. Dit betekende geleidelijk afstand namen van puur uitvoerend werk om aldus meer betrokken te raken bij de strategische (re)branding en designuitdagingen van klanten.
Momenteel komt 90% van de activiteit van WWM overeen met 100% van de nieuwe ambitie die vijf jaar geleden gestart werd. Kortom, WeWantMore is erin geslaagd om van een multitask- en uitvoeringsstudio naar een gespecialiseerde en strategische positionering te gaan. Het bureau haalde in 2022 49% van haar inkomsten uit nieuwe klanten.
Vandaag creëren alle experten van WeWantMore voor prestigieuze merken. Op branding vlak zijn de klanten van het bureau onder meer Neuhaus, Spadel, Loop Earplugs, Niko, Sportpaleis Group en Heineken en op het vlak van ontwerpinterieur zitten Accor Live Limitless, Campari Group, Manhattn’s, Exki en McDonald’s in de klantenportfolio.
Het succes van WWM is gebaseerd op een collaboratieve aanpak met zijn klanten, aangezien zijn werk vaak een fundamentele verandering voor het merk inhoudt en bijna altijd een impact op lange termijn heeft. Er komt eveneens een goed partner- en stakeholdermanagement gedurende het hele proces bij kijken.
Daartoe hanteert WWM vier opeenvolgende fases die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn:
- ‘Understand & inspire’ (totale onderdompeling in het product of de dienst, het merk, de commerciële en maatschappelijke context van de klant, om insights te genereren),
- ‘Clarify & define’ (key insights omzetten in originele ideeën die clichés en gemakkelijke oplossingen overstijgen),
- ‘Concept & narrative’ (het definiëren van een uniek ‘big idea’ dat de essentie van het merk uitdrukt en een emotionele band creëert met de mensen die met het merk communiceren ),
- ‘Design’ (het uitwerken van design dat mensen op een emotioneel niveau raakt in plaats van op een cognitief niveau, waarbij merken in het hart worden gesloten in plaats van in het hoofd).
Deze beproefde methodologie overtuigde vorig jaar de juryleden van de Dezeen, FRAME en European Property Awards voor de expertise rond interieurontwerp, evenals die van de CB Awards, Pentawards, Design Week Awards en zelfs de Effie op het vlak van de branding expertise.
‘Tell someone something and they might forget. Make them feel something and they’ll remember.’
Het is een overtuiging die de experts van WeWantMore tot de experimenteerfase doortrekken, in de overtuiging dat dit leidt tot superieur creatief werk, met in-house projecten op het snijpunt van design, kunst en entertainment.
Zo waren er bijvoorbeeld de ‘Sneaker Masks’ die tijdens de lockdown werden gecreëerd (aangezien baskets stof lagen te vergaren, werd er een nieuwe functie voor hen bedacht, namelijk een mondmasker) en ‘The Mush Room’, een toog gemaakt uit schimmels die dus een levend object was dat evolueerde en dit gelijktijdig met het evenement waarvoor het gemaakt was…
WeWantMore, zeg dat wel!