AOTY 2024: de consecratie van FamousGrey
Op 28 maart vond de Agency of the Year Awards Night plaats in de Spirito in Brussel. In het gezelschap van zo’n 500 aanwezigen reikten MM, Pitchpoint en de leden van de jury voorgezeten door Mélanie Decelle (Spadel) de Gold, Silver en Bronze uit aan de 14 bureaus die bekroond werden in de verschillende categorieën van de gegeerde prijs.
Te beginnen met FamousGrey dat na de Silver van vorig jaar op deze editie Gold wint en de titel van Agence of the Year overneemt van Happiness (dat dit jaar Silver krijgt) en Mutant (Bronze).
Het gelukkige bureau mag zich troosten met de Gold in de Best Place to Work categorie waar Ogivy Social.Lab de Silver mee naar huis krijgt, na zijn Bronze van vorig jaar en de Gold in 2021.
Fightclub mag zich een jaar lang Best Newcomer of the Year noemen, voor Gamned! (Silver) en The Crew (Bronze).
Fantastic haalt het in de Specialist Agency categorie, wat twee plaatsen beter is dan vorig jaar. BeInfluence Europe wint Silver, terwijl Stellar Lab de Bronze meeneemt.
De award in Positive Impact werd dit jaar toegekend aan Bubka dat het haalt van VO Group.
Last but not least vermelden we nog graag de overwinning van nieuwkomer Good in de categorie Innovator; Accenture Song kan zich troosten met de Silver.
In de categorie Most Entrepreneurial Agency waren er dit jaar geen finalisten.
Ter herinnering, dit jaar schreven 29 verschillende bureaus 30 dossiers in.
Op dinsdag 2 april publiceert MM een MM Files die helemaal gewijd zal zijn aan de AOTY en de Gold van 2024.