Happiness is Agency of the Year
Dat is een record. Na een grauw jaar door de alom gekende redenen volgt het Agency of the Year voor zijn editie van 2022 het herstel van de markt met 32 ingeschreven dossiers door 29 communicatiebureaus.
De laureaten zijn bekend. In de stercategorie waar het niveau dit jaar bijzonder hoog lag en de titelstrijd bijzonder pittig – haalde Happiness het van TBWA, mortierbrigade en Wunderman Thompson.
Happiness dat sinds vorig jaar opnieuw volledig onafhankelijk is, kan inderdaad prat gaan op een opmerkelijk jaar op het vlak van new business, creatieve productie en de evolutie van zijn positionering.
In de categorie Innovator Agency selecteerde de jury van José Fernandez Bubka dat het opnam tegen AdSomeNoise en, alweer, Happiness.
Most Entrepreneurial Agency werd zonder veel verrassingen iO dat won van Springbok en Wunderman Thompson dat ook in deze categorie doorstootte tot de finale.
Walkie Talkie dat ook vorig jaar al een finaleplaats veroverde, werd vrkozen tot Specialist Agency; runner-up in deze categorie is D-Artagnan.
In de categorie Best Place to Work haalde Publicis Groupe het van titelverdediger Ogilvy Social.Lab.
De AOTY pakte dit jaar uit met een nieuwe, drukbevolkte categorie: de Best Impact Award. Daar won VO Group van Air en Bubka.