Specialist Agency 2020 : The Fat Lady
Op zijn LinkedIn-profiel omschrijft medeoprichter Koen Denolf zichzelf trouwens als ‘Content prophet’ en dat is volledig terecht, als je kijkt naar de vele conferenties, lessen en boeken over het onderwerp waaraan hij meewerkt(e), sinds ‘Van Marketeer tot Uitgever’ – het eerste Belgische werk gewijd aan de discipline en dat hij in 2016 schreef naar een idee van en in samenwerking met zijn concullega’s Bart Lombaerts en Wouter Temmerman (Spyke), met de medewerking van Michel Libens (Propaganda). Vorig jaar maakte hij samen met hetzelfde trio ‘Dit is Content Marketing’ dat de titel van Marketing Book of the Year 2020 van BAM pakte.
Maar de evangeliserende missie van De Nolf en zijn bureau reikt verder dan dat. Het bureau levert immers… content over content marketing, onder andere via ’20 thoughts before noon’, ‘The Fat Five’ en ‘The Fat Lady Monthly’, een vlog en een nieuwsbrief die nieuwe ideeën en trends in content marketing voorstellen en analyseren.
Ook niet onbelangrijk zijn de talloze bekroningen van het bureau voor zijn klanten heeft verzameld, onder andere op de Grand Prix Content Marketing en op onze eigen BOCA’s.
Maar wat The Fat Lady vooral onderscheidt van de rest, is hun methodologie gebaseerd op een uitgebreide contentstrategie, die inspeelt op de vijf W’s (We, Who, What, Where and Why?). Die definiëren de creatieve format, de tone of voice, het content design en het campagnebeheer. The Fat Lady hanteert dus een aanpak die zowel strategisch als creatief is, een hybride nalatenschap die voortvloeit uit Markee en Het Salon – respectievelijk het creatieve en custom mediabureau waaruit The Fat Lady ontstond.
Deze gedocumenteerde strategie vormt het raamwerk van alle inhoud die voor de klant wordt geproduceerd. Zo ziet deze laatste perfect het verloop van zijn campagne doorheen een samenhangend programma. Alles wordt bovendien gemaakt door een team van speciaal opgeleide experts. Resultaat: The Fat Lady slaagde erin om zijn omzet in 2020 met 25% te verhogen.