Digizik, Silver Specialist Agency: the reasons why

Het avontuur van Digizik begon in 2011, toen François Charles en Grégory Lefillatre als pas afgestudeerde jonkies op een uniek idee kwamen: artiesten en merken samenbrengen.

Twaalf jaar later kan Digizik er prat op gaan het eerste en vooral enige Belgische bureau te zijn dat gespecialiseerd is in muziek en entertainment. Tot dusver heeft het meer dan 400 projecten voor 150 artiesten en 60 merken op zijn teller. Die werden met meesterlijke hand in goede banen geleid door een dertigtal virtuoze dirigenten met talent in de synchronisatie van het door het bureau ontwikkelde dienstengamma voor merken die een reële culturele impact willen creëren.

Het aanbod van Digizik berust op wat de oprichters de “Heilige Drievuldigheid” noemen – merken, creators en communities – en een uniek recept: een subtiele mengeling van marketingdoelstellingen, authentieke verhalen en verbindende ervaringen.

“Thinking like a creator, acting like a producer.” Muziek en productie gaan uiteraard hand in hand. Ook op dat vlak zette Digizik de nodige middelen in: motion en graphic design, videoregie (die niet hoeft onder te doen voor het werk van de majors) en zelfs 3D development. De productiecapaciteiten van het bureau zijn exponentieel gegroeid en tillen alle verwezenlijkingen naar een hoger niveau.

Kers op de taart, alle strategische en creatieve inspanningen worden ondersteund door media-aankoop en campagneplanning die ervoor zorgen dat ze de juiste doelgroepen en doelstellingen bereiken.

De klanten van het bureau behoren tot drie types: artiesten (Stromae, Angèle, Ed Sheeran…), merken (MIVB, VW, Google…) en entertainment (Amazon, Warner, Sony Music…).

Het bureau is ook aanwezig in Parijs en genereert vandaag 78% van zijn inkomsten dankzij zijn unieke positionering. Daardoor slaagde het bureau erin zich internationaal te onderscheiden (NRJ Music Awards, Social Music Awards en de D&AD Music Video).

“Wij zijn geïnteresseerd in cultuur. In de evolutie van communities en creators. In artiesten als Stromae, Beyoncé of Travis Scott. Zij zijn meer dan makers, meer dan artiesten. Ze zijn een merk, een ervaring, een universum. Ze zijn een cultuur. En dat is precies waar wij als Digizik naartoe evolueren. We evolueren van muziek en entertainment naar kunst, lifestyle, sport en Web 3.0. En dat met onze ogen en oren steeds meer gericht op Vlaanderen en de rest van de wereld.”

Music Maestro!

Share This