AOTY 2022 – Positive Impact Award: waarom VO Group?
Walk the talk. VO heeft niet gewacht tot duurzaamheid een milestone werd in de marcom sector om in sterke waarden te investeren. Die vormen zelfs het DNA van het eventbureau dat opgericht werd door Michel Culot. Meerdere belangrijke partnerships opgestart sinds de...
AOTY 2022 – Best Place to Work: waarom Publicis Groupe
Wat Eva Devos en Karel Vinck, de co-CEO's van Publicis Groupe, samen met creative coach Veerle De Vos en vooral met werkelijk alle medewerkers van het bureau hebben bereikt, is simpelweg een echte krachttoer op het vlak van people management. Want al deze mensen, meer...
AOTY 2022 – Specialist Agency: waarom Walkie Talkie
In de gevarieerde categorie van Specialist Agency ging de titel deze keer naar PR & influencer marketing bureau Walkie Talkie. Dat waagde zijn kans ook vorig jaar en ging dit jaar dus met de prijs lopen. Het bureau werd in 2013 opgericht door Marie Lemaître, Valérie...
AOTY 2022 – Most Entrepreneurial Agency: waarom iO
Het verhaal van iO zoals Intracto sinds vorig jaar heet, leest niet alleen als een sprookje, maar ook als een trein. Geen wonder dat het bureau de titel pakte in de categorie Most Entrepreneurial Agency of the Year en het haalde van Springbok, Serviceplan en Wunderman...
AOTY 2022 – Innovator Agency: Waarom Bubka
De belangstelling van bijna alle bureaus voor de plaats van duurzaamheid in hun communicatiestrategieën, is vrij recent. Bubka is zeker een van de early adopters. Beter nog, het onderzoek en de op gegevens gebaseerde wetenschappelijke methodologie die de basis van...
Happiness is Agency of the Year
Dat is een record. Na een grauw jaar door de alom gekende redenen volgt het Agency of the Year voor zijn editie van 2022 het herstel van de markt met 32 ingeschreven dossiers door 29 communicatiebureaus. De laureaten zijn bekend. In de stercategorie waar het niveau...
PitchPoint schenkt een Collab aan de laureaten
Collab, dat vorig jaar door de ACC werd gelanceerd en door PitchPoint is ontwikkeld, is een online evaluatietool voor de relaties tussen klant en bureau. Hij is gebaseerd op 30 vragen, verdeeld in drie categorieën (Expertise, Process en Attitude), die door meerdere...
Victor Buisseret (ACC) : “Het is belangrijk om een prijs zoals de Positive Impact Award in het leven te roepen”
MM en PitchPoint lanceren de Positive Impact Award. Die zal tijdens de Agency of the Year worden uitgereikt aan het bureau dat zich het meest inzet voor een positieve impact op/door de reclame-industrie, waarbij doelstelling en winst met elkaar in evenwicht worden...
José Fernandez (D’Ieteren) trapt de Agency of the Year 2022 af
Als jurylid van de AOTY 2021 aanvaardde José Fernandez (chief customer experience, marketing & digital officer bij D'Ieteren) het voorzitterschap voor de editie van dit jaar, in het gezelschap van een sterk adverteerderspanel, leden van PitchPoint en de redactie...